Blogging friends forever

 

Jag har fått den stora äran att bli utsedd till en blogging friend forever av Lilleskutt och ska nu  göra min egen korta lista. Inte heller på mina val finns det någon rangordning och innan jag börjar vill jag poängtera en sak som inte tål att poängteras tillräckligt noga: Jag ogillar egentligen listor på människor eftersom jag avskyr att välja ut någon framom någon annan.

Detta är speciellt svårt i och med det enorma stöd jag fått av alla som står i min länklista till höger på min blogg, i glädje och sorg. En del av er har jag träffat och ni är fantastiska allihop. Jag kan inte föreställa mig hur jag klarat mig genom de här åren utan er, det är stort att jag har hittat er och jag är så tacksam.

Efter noggrant övervägande beslöt jag mig således att nämna dem som jag upplever att var först med att inviga mig i Den Stora Bloggvärlden och fick mig att själv kasta mig in i bloggandet. Egentligen borde ni nämnas alla, men jag vill motta mitt diplom genom att utnämna vidare, så here we go.

Regler:

1. Du kan ge erkännandet åt fem personer…

2. … varav fyra läser din blogg

3. En måste vara ny på din blogg och bo någon annanstans i världen.

4. Länka till bloggen du fick detta erkännande av.

Så här kommer då min lista:

1. Rara, fina Saring. Vars blogg jag följt länge, länge och berörts av både innehålls- och språkmässigt sätt. När jag träffade henne på riktigt var det som att möta en gammal vän. Hon var precis som jag hoppades och lite till. Idag är hon finmamma till söta Almaunder och skriver mer sporadiskt än förr. Till allas vår sorg (men förståelse)

2. Anna. Härliga Anna som egentligen var min första kontakt med bloggvärlden. Hon skrev om ämnen som berörde mig djupt och plötsligt visste jag att jag inte var ensam i min barnlöshet. Nu har jag följt henne i många år och hennes liv har tagit många vändningar och jag saknar ofta möjligheten att ge henne en stor kram.

3. Helga. Vis kvinna vars blogg jag slukade på en gång då jag hittade henne för många år sedan. Trots olika livssituation då hon var uppe i adoptionsvärlden och jag själv tagit mina första trevande steg i infertilitetsträsket sträckläste jag allt hon skrivit på en gång, tror jag satt uppe och läste hela natten tills ögonen gick i kors. Hennes språk förtrollade mig, likaså hennes sätt att beskriva sina känslor vilka kändes som mina egna. Idag närmar jag mig Helgas livssituation sakta, sakta och har fått mycket stöd och fakta om adoptionsvärlden av henne.

4. Här vill jag sätta Tinselflickan som precis som Anna och Helga var en av mina första bloggkontakter. Vi har en liknande, men ändå väldigt olik historia och jag har alltid beundrat hennes sätt att rakt upp och ned stå för sig själv och ge svar på tal.

5. Här ska det nämnas en som är ny på min blogg och bor någon annanstans i världen. Defacto bor de flesta av mina bloggkontakter inte i samma land som jag och de flesta börjar vara gamla goda vänner och långt ifrån nya på min blogg. Om jag inte misstar mig är kanske Brunos matte och Eludie av de nyare på min blogg? Två härliga tjejer med en fantastisk förmåga att skriva och ett hjärta fyllt av värme och empati som stödde mig speciellt mycket då vår IVF-resa kom till sitt slut.

7 svar till “Blogging friends forever

  1. Extra kommentar: Några bloggar har jag hittat ungefär vid samma tidpunkt, minnet sviker mig lite. Hit hör t.ex. Solkatten, Storken (?), Kattmamman m.fl.
    Så någon rangordning eller extrapoäng eller annat tjafs förekommer alltså inte för dem som jag nämnde här – som jag skrev tidigare: Alla är lika viktiga! 🙂 KRAM.

  2. Tack sötafinararaunderbara! Vad glad jag blev!

    KRAM

  3. Tack söta, rara du för dina fina komplimanger. Visst är det så att alla har en speciell plats och att det inte handlar om att rangordna. Jag tackar dig för att du har delat med dig av ditt innersta så generöst och öppet. För varje människa man möter blir ens liv rikare så visst känner man sig oerhört rik när man bloggar. Hoppas vi följs åt länge, länge till.

    Stor kram till dig!
    Saga

  4. Tack!!

    Stor kram från Helga

  5. Fina älsklings-Ting!!!! Jag blir så glad att ögonen tåras. Ååååh, så fint!!!!!
    TAAAAAAACK!!!!!!

  6. tinselflickan

    Tack snälla för utmärkelsen! Eftersom jag slutat blogga skickar jag inte vidare. Men ni som känner mig vet att jag uppskattar er!

  7. Jag går också runt med dåligt samvete pga en vän (bekant kanske är rätt ord) som det skurit sig med.. Hon är sur på mig, det har jag förstått via idiotiska hintar på hennes blogg.. Hon syftar på mig, det vet jag, men har inte sagt något rakt ut till mig.. De fick barn för ett år sedan, då vi hade det som jobbigast.. Pliktskyldigt kom vi och hälsade på när pojken var nyfödd.. var glada.. försökte i alla fall.. Kom på namngivningen… sen har jag inte orkat hålla kontakten.. Men hon har inte heller gjort det och jag sitter med dåligt samvete. Hon verkar inte ha förstått vad vi gått igenom utan ser mig som svikaren som inte orkade glädjas med henne… Känns så tungt…

    Usch, lång kommentar…
    Kram..

Lämna en kommentar